Wednesday 9 December 2015

Filled Under:

YA ALLAH..MENITIS AIR MATA..!!! Almarhum Tunku Jalil Telah Pergi Meninggalkan Kita..Namun Hati Kita Pasti Bertambah SAYU Setelah Membaca STATUS Menyayat Hati TENGKU PUAN PAHANG Yang Amat Tak Di Sangka-Sangka..!!!


Menitiskan Airmata! Sebelum ni Almarhum Tunku Jalil dah pergi meninggalkan kita namun hati k0rang pasti bertambah lebih sayu lepas baca STATUS menyayat hati Tengku Puan Pahang Tunku Azizah di Instagram yang amat tidak disangka-sangka.

M0h0n Jangan Baca Kalau Takut. Betul-betul meremang bulu r0ma kami baca tadi. Satu peringatan yang amat bermakna sekali.

Hari ini Tengku Puan Pahang Tunku Azizah Maimunah Iskandariah Sultan Iskandar telah menulis satu pesanan dalam Instagram miliknya yang pasti akan membuatkan anda berasa terkesan apabila membaca bait-bait ayat tersebut.

Kami terjemahkan untuk pembaca V0cket:
Apabila aku mati
Aku akan 0ffline di Faceb00k.
Aku akan 0ffline di 2g0.
Aku akan 0ffline di BBM.
Aku akan 0ffline di WhatsApp.
Aku akan 0ffline di Viber.
Aku akan 0ffline di Tang0.
Aku akan 0ffline di Twitter.
Aku akan 0ffline di Eskimi.
Aku akan 0ffline di Instagram.
Aku akan 0ffline di WeChat.

N0mb0r telef0n ku akan dimatikan, ku tidak lagi akan mengulas p0sts atau menerima mesej, atau inf0rmasi dari keluarga dan rakan.

Keluarga dan rakan-rakanku dan juga musuh-musuhku akan menangis tetapi ku sudah tiada lagi.

Tetapi adakah anda tahu apa yang akan kekal apabila ku sudah pergi nanti?

Al-Quran yang ku baca akan 0nline.
S0lat ku 5 kali sehari akan 0nline.
Zakat ku akan 0nline.
Perbuatan-perbuatan baik ku akan 0nline.
Puasa ku akan 0nline.

Semua apa yang ku lakukan kerana Allah akan 0nline bersama ku di dalam kubur.
Mari kita semua berfikir tentang ini!
Akhirnya kita semua akan mati. Kerana setiap jiwa yang bernyawa akan merasai kematian.
Kenapa tidak bersiap sedia untuk masa itu di mana hanya akan ada anda sahaja?
Kenapa tidak berhenti takut pada 0rang?
Kenapa tidak berhenti takut dengan apa yang 0rang akan katakan?
Kenapa tidak anda mengambil keputusan yang akan memberi manfaat kepada anda semasa hari akhirat kelak?
Kenapa tidak anda mengambil keputusan yang akan membantu anda di kubur?
Kenapa tidak mencari keredhaan Allah dan memper0lehi kebahagiaan, keser0n0kan dan kenikmatan yang kekal abadi?
Ingat!!!
Setiap jiwa pasti akan merasai mati.
Sem0ga Allah membuat ia mudah buat kita.
Ameen Yaa Rabbi.

Sila berk0ngsi untuk mengingatkan saudara-saudara anda sepertimana saya mengingatkan anda sekarang.
Selepas itu Tunku Azizah yang kini sedang mengerjakan umrah di Tanah Suci Mekah menulis satu kapsyen vide0 di p0st yang seterusnya:

“begini lah nanti kita di padang mashar…. tdk kira bangsa, keturunan atau kedudukan…. semuanya sama…. alhamdulillah”



sumber : http://intaimedia.com/





0 comments:

Post a Comment